tisdag 26 maj 2009

Varför ska vi tjejer betala så mycket mer?

Tänk om det var lika billigt för oss tjejer att klippa sig som det är för killar. Här i Dubai kostar en herrklippning inklusive huvudmassage, vilket allt som allt tar cirka 30- 40 minuter 20DHS dvs ca 40kronor!

När jag går och klipper mig på lite mer flashiga Aviation Club är det Svenska priser som gäller men då är de ju inte bara en frisör som klipper mig utan ett helt gäng med assistenter som ska hjälpa till med diverse saker.

Det går förresten ganska dåligt för mig med min packning, än är jag långt ifrån klar och har redan alldeles för mycket saker som ska med. G har klagat flera gånger och sagt till mig att plocka bort det ena paret med skor efter det andra. Jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas smuggla med mig ett extra par utan att han upptäcker det. Han ska ju nämligen också få plats med lite kläder eftersom han ska vara hemma nästan två veckor och när han slås med mig om utrymmet så är det inte mycket han får plats med!

Inga kommentarer: