fredag 22 maj 2009

Lite deppig...

Jag har precis kommit hem från nagelsalongen. Lyckades få tid för både pedikyr och manikyr nästan direkt. Jag tog bort geléförstärkningen och kortade ner naglarna en del. Känns konstigt att inte ha förstärkningen kvar, är så rädd att jag ska bryta någon nagel då de känns riktigt sköra!

Jag pratade rätt mycket med tjejen som gjorde min pedikyr. Har träffat henne många gånger förut och pratat med henne men idag berättade hon lite mer om sig själv. Hon är lika gammal som mig men våra liv är så olika som de kan bli. Hon är gift sedan nio år tillbaka och har tre barn i åldrarna sju, fyra och två som hon knappt hinner träffa då hon arbetar långa pass sex dagar i veckan. Hennes man bor kvar i Asien medan hon är här och arbetar och själv kommer hon inte åka tillbaka till sitt hemland förrän hennes kontrakt här slutar.
Ibland är det väldigt svårt rent känslomässigt att lyssna på deras historier då deras liv är så annorlunda jämfört med mitt.

Själv känner jag mig lite nere då det inte är många dagar kvar tills det är dags att åka till Sverige. Så klart ska det bli roligt att komma hem och verkligen ha tid att bara vara hemma men samtidigt känns det konstigt att åka härifrån. Det är dessutom jobbigt att jag kommer vara ifrån G i sju veckor innan han kommer tillbaka till Sverige och stannar två veckor. Sedan åker han tillbaka till Dubai igen och kommer tillbaka till Sverige en månad senare för att hämta mig. Jag längtar redan tills han ska hämta mig då det kommer vara tomt utan honom nu när jag vant mig vid att träffa honom varje dag.

Inga kommentarer: