lördag 9 maj 2009

Dagens I-landsproblem

Just nu letar jag och G efter en ny andra bil. Jag är ju ganska begränsad till taxi just nu då G oftast har bilen eftersom han behöver den för att köra till jobbet.

När det gäller vad för typ av andra bil vi ska köpa så har beslutet tidigare varit ganska lätt. Vi tycker nämligen båda två om samma typ av bil och är eller iaf var ganska överens om vad vi ska köpa. Saken är bara den att den senaste tiden har jag ändrat åsikt lite. Efter bilolyckan känner jag inte riktigt för en pytteliten sportbil längre. Trots att jag alltid varit en sucker för små sportbilar och framför allt för "cabbar", vilket är perfekt här med tanke på vädret, så känner jag mig ganska osäker nu. Jag tycker istället att vi borde köpa den största möjliga bilen exempelvis en Hummer, som jag egentligen inte alls gillar. Dessa är det ju mycket plåt i och de syns hur bra som helst så att inga andra bil eller lastbilsförare missar oss. Detta håller förstås inte G med om och han fattar inte riktigt varför jag ändrat mig då vi varit helt överens innan. Saken är bara den att olyckan verkligen fått mig att tänka om. Folk här nere kör som galningar och hälften verkar inte ens ha körkort. Ska man då riskera sitt liv bara för att få köra sportbil? Det är ju trots allt så att hade det gått lite fortare vid olyckan eller vi haft en lite mindre bil hade jag nog inte suttit här idag!

Vad det än blir för bil så ska jag hålla er uppdaterade om vad det blir.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Read my lips:
BMW

/Mr Marsipangris

Indrah´s Closet sa...

Tyskt kanske det blir ;)