tisdag 26 maj 2009

090526

Jag vet att jag tjatar men nu är det inte långt kvar tills det är dags att åka hem. Jag har därför varit ute tidigt på morgonen för att känna den speciella doften som man bara kan känna tidigt på morgonen innan alla avgaser från bilar och lastbilar tar över. Jag ville även känna lugnet innan alla är på väg till jobbet och den helt perfekta värmen så här tidigt på morgonen då det aldrig blir lika varmt en tidig morgon hemma i Sverige. Just nu sitter jag på balkongen och skriver detta och tittar ut över den alldeles stilla Gulfen, så härligt!

Som ni förstår har jag verkligen tagit Dubai till mitt hjärta. Tänk att jag, som aldrig tidigare bott utomlands, inte trodde att det var möjligt att tycka om en plats så mycket som jag gör med Dubai. Tänk vad konstigt då jag verkligen inte gillade detta landet efter mitt första besök här för snart tre år sedan och nu älskar jag istället detta ställe. När jag flyttade ner i September trodde jag inte heller att jag skulle kunna bo här så länge men efter att jag kom tillbaka i Januari känns det som om bitarna fallit på plats och nu kommer Dubai alltid ha en plats i mitt hjärta.

Så klart finns det många saker här som är besvärliga och som man kan bli fruktansvärt trött på men så är det väl överallt? Jag får väl ändå vara glad att jag gillar Dubai om jag nu ska bo här i ett eller två år till eftersom jag har många kompisar här som verkligen inte gillar Dubai och inte vill något hellre än att flytta tillbaka till sitt hemland men som av olika anledningar måste stanna kvar här ett tag till. För dem är det ju inte så värst kul, men det är väl så att antingen älskar du Dubai eller så hatar du det!

Inga kommentarer: