måndag 18 maj 2009

En dag i öken...

Idag har vi varit ute och kört i öknen en sväng. Tyvärr såg vi dock inga kameler. Jag gillar verkligen kameler, tycker de är så häftiga djur. Tänka att de kan gå runt i värmen ute i öknen hur länge som helst utan vatten då de kan lagra vatten i sin puckel, tufft. Tyvärr luktar de inte så gott här nere, de tvättas väl inte så ofta kan jag tänka mig.



När vi ändå var i närheten åkte vi till Dubai Outlet Mall. Där var det verkligen folktomt. Det är förstås ganska skönt att gå runt och titta när det inte är så mycket folk. Jag trodde att detta var ett ganska sunkigt ställe men det visade sig vara rent och snyggt där inne, precis som vilket annat mall som helst här nere. Det var faktiskt ganska stort med och hade några ställen man kunde äta på. Vi stannade dock bara för en fika då vi ska gå ut senare ikväll och äta. På Dubai Outlet Mall finns flera kända märken som Massimo Dutti, Mango, Bebe, Nike, Adidas, Baby Phat, Replay osv. Vissa har ganska bra rabatter typ 70-80% medan några affärer inte verkade ha alls reducerade priser. Jag tror nog att man kan göra bra fynd här men de butiker med mest rabatter hade väldigt udda storlekar och mycket av kläderna var nog andra handssortering eller äldre kollektioner. Själv tror jag att jag kommer åka dit igen men då för att köpa billiga träningskläder och inte vanliga kläder. Dels så hade de ganska bra priser på träningskläder och dels så gör det inte mig så mycket om det är vårens kollektion och inte den nya sommarkollektionen. Jag köpte faktiskt en tenniskjol och en tennis topp då jag ska börja spela tennis när jag kommer tillbaka.






Nu måste jag väcka G och hoppa in i duschen om vi ska hinna gå ut ikväll.
en trevlig kväll...

Inga kommentarer: