söndag 10 maj 2009

Palm Jumeirah Monorail tur och retur...

Idag har vi tagit en tur med Palm Jumeirah Monorail som ju öppnade för några dagar sedan som jag tidigare berättat om här.

Det var inte så lätt att ta sig till stationen då den station som ligger vid bostadshusen här på The palm inte var öppen ännu. Istället fick vi ta en taxi till huvudstationen som ligger i början på Palmen. Eftersom inte så många känner till att monorailen öppnat så visste inte heller taxichauffören vart han skulle köra oss vilket resulterade i att han släppte av oss lite för tidigt. Jag kan säga att det inte är så mysigt att vara ute och promenera här i Dubai just nu då det är väldigt skarp sol och VÄLDIGT varmt.

Förutom jag och G var det bara en massa byggarbetare, säkerhetsvakter och två biljettförsäljare som var på stationen. Alla var otroligt glada att se oss och kom fram och pratade med oss. På tåget mot Atlantis var det bara G, jag, en säkerhetsvakt och en tågansvarig som öppnade dörrarna på tåget som var ombord.


Det kändes lite konstigt att se hela Palmen från denna höga vinkel. Man fick se så otroligt mycket som man aldrig annars kan se när man kör bil. Jag visste tex inte att några av palmbladen inte alls var bebyggda ännu.



Väl framme på Atlantis gick vi och åt var sin glass på Cold Stone och gick sedan och tittade på de stora akvariet med alla fantastiska fiskar. En liten tur in på Tiffany & Co hann vi också med ;)



När vi åkte tillbaka mot stationen i början på Palmen var det faktiskt lite fler folk ombord. Några verkade vara hotellgäster som skulle pröva monorailen och några verkade ha varit på vattenparken på Atlantis.
Vi rekommenderar att testa tåget då det var en häftig upplevelse. Jag tror dock att det kommer att bli bättre och bättre att åka ju mer som blir klart av Palmen.

Inga kommentarer: