måndag 25 maj 2009

Hemma igen efter dagens äventyr

Nu har vi precis kommit hem efter dagens alla ärenden och bilen fick vi med oss hem också. Nu fungerar äntligen cd-växlaren som den ska. Vi tog en taxi till bilfirman där vi lämnat bilen och på vägen dit var det inte långt ifrån att vi hamnade i en bilolycka. Plötsligt hörde vi ett slirande ljud och taxichauffören väjde kraftigt åt sidan. Sedan hörde vi en smäll och såg att två bilar bakom oss krockade. Det såg ut som om föraren i den ena bilen somnade för den vek helt plötsligt av från sitt körfält och svängde kraftigt in i körfälten bredvid, sedan svängde den lika plötsligt tillbaka och körde in i en annan bil. Det såg ut som om det blev en rejäl smäll och eftersom det var i mittenfilerna ute på den stora huvudgatan där det går snabbt var det väldigt farligt. Som tur var kom ingen körande direkt efter för då hade de antagligen kört rakt in i dem. Obehagligt var det iaf att vara så nära men det var tur att taxichauffören var uppmärksam och hann väja undan. Eftersom det är så varmt nu är det inte konstigt att folk somnar eller är ofukoserade, jag känner nämligen själv att jag emellanåt känner mig riktigt trött efter att jag varit ute. Har man då inte en ordentlig AC i sin bil som kyler som den ska somnar man nog lätt bakom ratten!

Efter att vi hämtat bilen tog vi en tur till Dubai Mall och där såg jag dessa skor. Är det kanske en Svensk patriot som designat dem för mer Svenskt än såhär kan väl knappast ett par skor bli, eller?


Inga kommentarer: