onsdag 20 maj 2009

090520

Låg vid poolen nästan hela förmiddagen, försöker verkligen passa på nu innan jag åker till Sverige. Det känns helt underbart att ligga i en precis lagom varm pool och titta ut över Burj al Arab och veta att detta är mitt hem. Det är en helt fantastisk men lite overklig känsla. Just nu är det så varmt ute att jag brände undersidan av mina fötter när jag gick fem meter från solstolen till poolen, lite sjukt. Känner att jag fortfarande har lite ont trots att det var flera timmar sedan nu!

Jag har även varit en liten sväng på Dubai Mall idag. Jag gillar verkligen det stället, det känns som om de har mer ordning på allting än exempelvis Mall of Emirates. På Dubai Mall finns gott om informationsställen om man letar efter en viss butik, de har stora butiker som känns bra mycket bättre än många andra butiker i de andra köpställena då det är bättre ordning och reda här och de har framförallt ett brett utbud av olika typer av butiker. En annan trevlig sak med Dubai Mall är att de ofta har någon form av underhållning. I dag hade de t.ex. tre tjejer som spelade elektroniska fioler. De både uppträdde och spelade otroligt bra, faktiskt så bra att jag fick rysningar!










Tog en bild på Matthew Williamsons butik eftersom han just nu samarbetar med H&M. Många av kläderna i hans butik är faktiskt ganska lika dem som han har designat för H&M när det gäller mönster, färger och modeller

Inga kommentarer: