onsdag 6 maj 2009

London, dag 5

Morgonen efter bröllopet serverades det en traditionell engelsk frukost i den stora festsalen som vi varit i på bröllopet kvällen innan. Alla som sovit över på slottet och en hel del andra bröllopsgäster som kom tillbaka till slottet på morgonen samlades tillsammans och åt frukost.

Efter frukosten körde jag och G tillbaka mot London och det hotell som vi bott på tidigare i veckan. Väl framme checkade vi in och lämnade våra saker för att sedan skynda oss ut för att njuta av en sista dag i London innan det var dags att åka tillbaka till Dubai igen.




Vi gick omkring och tittade på lite sevärdheter, besökte Harrods och avslutade kvällen med en god sushimiddag i Soho innan vi ganska sent återvände till hotellet för att förbreda packningen.






På måndagsmorgonen när vi skulle åka mot Heathrow började det regna. Man kan säga att vi verkligen hade tur med vädret eftersom vi under hela vår vistelse hade sol och förvånansvärt varmt.








Som avslutning kan jag säga att vi hade en helt fantastisk weekend. Vi har fått många fina minnen tillsammans och vi har fått en hel del tips på hur vi själva kan arrangera vårt framtida bröllop :)

När det gäller shopping så hann vi inte med så värst mycket av den varan. Lite blev det dock eftersom vi i början hann med en snabb tur på Oxford street och i slutet hann vi med ett besök på Harrods. Jag handlade dock bara en sak, en Mulberry väska som jag länge gått och funderat på. Jag tycket att det var dags att slå till då jag såg den perfekta modellen, Bayswater och färgen jag verkligen gillar. Var är det dessutom bättre att köpa Mulberry än i England?








Ett sista inlägg om resan hem kommer senare då det är G som kommer skriva ett gästbloggsinlägg om det...

Inga kommentarer: