måndag 25 maj 2009

Dagens I-landsproblem- Att packa

Jag försöker just nu komma fram till vad jag ska ta med mig hem till Sverige vilket inte är det lättaste. Jag ska ju trots allt vara hemma i mer än tre månader och då jag vanligtvis packar med mig kläder för en månad när jag bara ska vara borta i en vecka har jag nu lite problem. Vilka kläder kommer jag behöva och vilka kan jag verkligen inte vara utan i tre månader? Hur många par skor ska jag ta med mig med tanke på att jag nästan har hundra par hemma i Sverige och behöver jag då verkligen ta med mig fem par skor härifrån?

Dessutom har jag mest sommarkläder här och även om det är sommar hemma så är det ju inte så många dagar då det är 40 grader, så behöver jag då verkligen ta med mig alla mina klänningar och kjolar? Kommer jag verkligen använda alla och ha nytta av dem? Om jag känner mig själv rätt kommer jag ju dessutom uppdatera min garderob med kläder från Sverige och jag kommer säkert köpa minsta tre par nya skor när jag ändå är hemma. Jag tänker ju trots allt så att det är roligt att ha saker som ingen annan har och då passar det ju bra att köpa skor hemma som ingen annan har här, eller hur?

Därför känns det rätt meningslöst att ta med mig en eller två resväskor hem med kläder när jag sedan ska ha problem med att få med mig allt och lite till tillbaka. Problemet är väl bara att jag sedan kommer "sakna" en massa saker som jag har här och ångra att jag inte tog med dem! Fast då finns det ju andra sidan en anledning att köpa nytt, eller hur? ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan ju dyka upp trevliga tillställningar i sommar som är värda att klä upp sig för :)

/Mr M

Catharina sa...

Känner igen det där med packandet...Inte lätt. Solen skiner i Skånt förtillfället!Det är härligt här, ska det inte bli mysigt att komma hem lite? Vilken dag flyger ni hem? Hör av dig när du är hemma så får vi ses en dag! Kram kram

Indrah´s Closet sa...

Hej Mr M.
Självklart kommer jag ta med mig min bästa festblåsa och mina finaste skor för din skull... :P

Kram

Indrah´s Closet sa...

Hej Catharina!

Visst ska det bli skönt att komma hem men jag kommer nog sakna all lyx här :)
Om allt går bra med G`s jobb så åker vi hem imorgon. Hör av mig när jag är hemma i gamla Svealand.

Kram