söndag 24 maj 2009

Irriterad!

Jag blir så trött på vissas mentalitet här i Dubai. De som bor ovanför oss skiter verkligen i alla andra. Igår spelade helt sjukt hög musik med värsta basen riktigt sent, igår var ju dessutom vardag här. Idag när vi kommer hem från affären har de spolat sin balkong eller något liknande så att hela vår balkong är smutsig och rutorna som jag tvättade för några dagar sedan lika smutsiga som innan. Detta är inte första gången något av detta händer. Nästa gång ska jag ta tag i problemet och gå och klaga för jag står inte ut med nonchalanta typer som inte fattar att man inte kan bete sig hur som helst i en lägenhet!

Nåja, nog om dessa I-landsproblem. Idag har vi lämnat Porschen då firman som vi köpte den av ska fixa cd-växlaren som krånglat lite. På hemvägen åkte vi inom Mall of Emirates och köpte tennisrack som vi ska ta med hem så att bi kan spela lite hemma i Sverige. Det är ju lite väl varmt att spela här just nu.

Nu har vi precis fikat lite ute på balkongen, vi åt mina hemmabakade kanelbullar. Tyvärr var det inte någon lång stund det gick att sitta ute pga dagens 40-gradiga värme.

Inga kommentarer: