torsdag 28 maj 2009

090528

Nu kära läsare är jag tillbaka i Sverige igen.
Vi åkte från Dubai sent igår kväll och landade i morse vid 10-tiden i Köpenhamn. Resan var ganska tråkig för min del då G inte var något vidare resesällskap. Han somande redan igår innan start och sov sig igenom start, hela resan och landning i Amsterdam! Trots turbulens över Turkiet och en mycket hal och svajig landning så sov han. Ett tag blev jag orolig och försökte väcka honom men det tog ett tag innan han vaknade till av mina knuffar och öppnade då bara ett öga, tittade på mig och somnade om igen! Då jag själv hatar att flyga somnar jag nästan aldrig utan har som mest sovit tio minuter här och tio minuter där. När man flyger på natten och alla sover är det inte heller så roligt att sitta med full belysning och störa alla andra så jag vet egentligen inte hur jag fördrev tiden. Tyvärr satt vi dessutom längst bak vilket har den nackdelen att man konstant hör flygpersonalens slammer i köket och ljuset från deras lilla kök vilket är ganska störande. Eftersom vi mellanlandade i Amsterdam och fick vänta där i över tre timmar innan nästa flyg gick mot Köpenhamn har resan känts ganska lång och tröttsam.

Lite roligt var det i morse när vi landat i Köpenhamn och G fick syn på en pölsevagn och blev så sugen på en "röd pölsa" att det slutade med att vi åt pölsa till frukost! Det är inte riktigt min stil att äta den typen av mat så tidigt men eftersom jag ändå knappt sovit så kändes det ändå inte som frukost för mig. Dessutom blir man sugen på allt möjligt som man saknat hemifrån att det inte spelar någon roll när man äter det bara man äntligen får smaka på det! När vi ätit pölsa och fått ut allt bagaget tog vi sedan tåget över till Svågertorp, vilket för er som inte bor här i trakterna tar ca 10 minuter. Där hämtade sedan G´s föräldrar oss och körde oss hem till dem. Här är vi fortfarande kvar och har precis ätit en god lunch. Då jag inte sovit på hela natten och gick upp ganska tidigt igår morse börjar jag känna mig ganska snurrig så jag tror att jag ska försöka sova en stund.

Såhär kul kan man ha i en flygplansmotor i väntan på nästa flyg...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att höra att flygresan gick bra och att du är hemma i Sverige igen:-) Om du har tid med en fika/vin så hör gärna av dig. Jag åker tillbaka den 10 juni.
0703 055756

Kraaam Catharina

Indrah´s Closet sa...

Hej catharina
Självklart vill jag träffa dig innan du åker tillbaka till Dubai. Jag hör av mig så fort jag fått mitt schema.

Kram