fredag 10 april 2009

Kort besök i Sverige

Känner mig lite trött efter gårdagens långa resa. Vi åkte hemifrån redan 6.30 och var inte framme förrän runt 22 i Dubai. sedan var det en timmes kö för att komma igenom passkontrollen och ytterligare runt 30 minuters kö för att få en taxi. Till slut fick vi tag på en Lady Taxi, en rosa taxibil med rosaklädd kvinnlig chaufför Vi har aldrig åkt med dem tidigare men det är ganska bra att det finns taxi som bara kör kvinnor, par och familjer. Om jag ska åka taxi själv ska jag nog åka med dem i fortsättningen!

Nu ska jag berätta vad vi gjorde hemma i Sverige och varför vi bara var där i två dagar.
Anledningen till att det blev så kort tid var för att jag skulle hem och gå på anställningsintervjuver inför sommaren. G kunde bara vara ledig fyra dagar och jag hade ingen lust att stanna kvar själv, därför blev det så kort tid.



Vi landade på måndag eftermiddag i Köpenhamn. Eftersom vi var ganska trötta tog vi det ganska lugnt och vilade oss. Jag förberedde mig inför mina intervjuer och lyckades dessutom boka in ytterligare en!

Vi gick upp tidigt på tisdag morgon och åkte till de två första intervjuerna. G lämnade av mig och åkte hem till sina föräldrar. När intervjuerna sedan var klara hämtade han mig och vi åkte för att handla lite som vi behövde ha med oss till Dubai. Efter en snabb lunch hemma hos G´s föräldrar var det dags att bege sig till ytterligare en intervju. Den var ganska snabbt avklarad. Därför passade G och jag på att åka till västra hamnen i Malmö för att ta en glass i vårsolen. Det kändes lite speciellt då vi var här mycket när vi bodde i Malmö. Resten av kvällen tillbringade vi hemma hos en kompis till mig som bjöd oss på middag och många skratt. Vi hade ju en del del att ta igen!

Onsdag morgon gick vi upp redan halv sex för att hinna till min första intervju för dagen. G skulle träffa en kompis och äta frukost så han körde vidare när han lämnat mig. G kom sedan och hämtade mig lagom till lunch då dagens andra intervju var avklarad. Sedan begav vi oss till nyöppnade Entré i Malmö för att handla några småsaker. Därefter åkte vi till min mormor och besökte henne för att sedan åka vidare och äta middag hos mina föräldrar och börja packa. Riktigt trötta stupade vi i säng vid midnatt för att sedan gå upp vid halv sex och åka till flygplatsen. Då vi åkte stand-by var det ganska nervöst när vi kom till Amsterdam. Planet var så fullt att vi precis kom med. Tur var väl det då G ska jobba i kväll...

Inga kommentarer: