lördag 18 april 2009

Det brinner...

Just nu brinner det i ett av husen man håller på och bygger en bit från vårt hus här på The Palm.
Jag vaknade vid 06 av flera sirener som lät som att de var precis nedanför vårt hus. När de inte hade slutet tjuta efter en kvart tittade jag ut genom fönstret och såg att flera människor stod på marken nedanför och tittade en bit bort. När jag gick ut på balkongen såg jag kraftig rök och gnistor från ett av husen en bit bort. Ambulanser kör hela tiden till och från husen och det är väldit mycket "blåljus" här just nu. Ser dock inte riktigt var det brinner.

Tyvärr har jag märkt att man här i Dubai har väldigt dålig nyhetsuppdatering så jag vet inte exakt vad som hänt. Man har inte uppdaterat landets största tidinigs hemsida på nyheter sedan 21.51 igår kväll och man visar inga nyheter på några Tv-kanaler. Vilket lysande land, eller hur? Ibland är det trots allt bra med tidningar som Aftonbladet hemma i Sverige som har full koll på allt direkt när det händer!

Inga kommentarer: