tisdag 14 april 2009

Kanelbullar

Jag säger precis som Marsipangrisen att det inte behöver vara kanelbullens dag för att man ska baka kanelbullar. Eftersom jag tagit med mig riktig Svensk kvalitetsgäst passade jag på att baka lite goda bullar. Jag lånade receptet av experten Marsipangrisen för att få riktigt goda kanelbullar. Jag kan säga att kanelbullarna blev riktigt saftiga och goda. Jag uteslöt dock kardemumman och mandelmassan från Marsipangrisens recept då jag inte hade det. Jag använde mig även av färsk jäst som jag tagit med från Sverige då jag har dålig erfarenhet av torrjäst! Mina goda kanelbullar fick högsta betyg av G som kom hem lagom till att jag tog ut kanelbullarna ur ugnen. Sedan blev det fika på balkongen med god lemonad att dricka till. Hur mysigt och gott som hellst.

Inga kommentarer: