fredag 17 april 2009

Är alla från Finland gangsters?

Har precis kommit hem från A. Vi har bla gått en två och en halv timmes lång promenad mitt när solen var som starkast. Lite varmt var det förstås emellanåt men jag ska inte klaga. Jag hade typiskt nog glömt att ta på mig solskydd då jag tyckte att det var lite molnigt ute. Typiskt mig som tänker i de svenska banorna att det nog inte är så stark sol när det är molnigt. Fick gå hem till A och smörja in mig med faktor 30 för att inte få världens fulaste solbränna av min sporttopp med brottarrygg! Hur snyggt hade det varit med den typen av solbränna till en snyggt urringad klänning. Not that nice!



Träffade även J och R idag. Det visade sig att J har bott i London så han gav mig lite tips på bra boende där. Han gillade London då där fanns så mycket människor från olika delar av Europa. När han åkte till London första gången hade han förväntade sig att träffa engelskmän med sin posha dialekt men istället träffade han andra européer med sina knasiga engelska dialekter och uttal. Jag frågade honom vad han tycket om min engelska dialekt. Han sa att den inte var SÅ dålig. Det var ju tur det,haha. Han tycket för övrigt att norrmännen och någon han träffat från Estland hade den värsta engelskan och att finnarna var riktiga gangsters. Jag vet inte riktigt om jag håller med honom på dessa punkter,haha!

Inga kommentarer: