onsdag 15 april 2009

Algblomning

Nu är äntligen allt dåligt väder som bortblåst och det är sol och klarblå himmel så långt ögat kan nå. Jag måste ta en tur till stranden nu i dagarna och börja bättre på min solbränna som sakta men säkert har börjat försvinna. Var ju ett tag sedan jag var på stranden nu och jag vill gärna ha lite färg när vi åker till London.

Det tråkiga med att gå på stranden är att man sedan en vecka tillbaka inte kan bada i havet pga algblomning. De giftiga röda algerna ger hudutslag så överallt sitter det lappar som varnar att man inte ska bada i havet. Vi har så klart tre pooler man kan bada i men jag som föredrar havet tycker det är trist att bada i poolen. Förhoppningsvis är dock algerna borta nu så att man kan bada i havet igen. Får kanske ta en promenad ner till stranden idag och titta.

Inga kommentarer: