tisdag 21 april 2009

My sweet home

När jag flyttade till Dubai sa G till mig att jag nog kommer bli den sista av oss att vilja flytta härifrån. Det förnekade jag så klart då men nu finns det nog en liten del av mig som funderar på om han kommer att få rätt. Jag har nämligen börjat tycka väldigt mycket om mitt liv här i Dubai tillsammans med G. Sedan vi flyttade till vår nuvarande lägenhet känns det mer som att allt har fallit på plats. Jag trivs så otroligt bra här. Vår lägenhet är stor, ljus och vi har satt vår touch på den, något som jag trodde skulle vara svårt när vi inte har tagit med oss något från vårt tidigare hem i Sverige. Trots det så känns allt i denna lägenheten väldigt mycket som G och mig. Jag älskar att ha personliga saker runt omkring mig, saker som berättar vem det är som bor i hemmet. Jag verkligen avskyr avskalade, trista och opersonliga hem. Vår gamla lägenhet var lite åt det hållet då där var begränsat med plats och vi inte lagt ner så mycket på att göra den personlig. Det var nog där skillnaden är när det gäller att jag trivs så mycket bättre här. Detta känns som mitt hem, mitt och G´s hem.

Sedan älskar jag så klart platsen som vi bor på. Här finns närheten till havet som jag älskar så mycket. Vi har ju båda växt upp och alltid haft nära till havet så det är nog därför naturligt för oss båda att vilja bo här. Jag skulle nog inte passa att bo mitt i Dubai´s hektiska gryta av skyskrapor och trafik. Även om jag också älskar de delen av Dubai så föredrar jag att bo här vid havet.

Inga kommentarer: