lördag 4 april 2009

090404

Idag har det varit en fin dag här i UAE. Solen har tittat fram, det har varit varmt och framförallt luften har varit riktigt klar.
Jag har trots det härliga vädret inte besökt stranden idag. Istället upptäckte jag imorse en tråkig sak som tog hela förmiddagen att reda upp. Stackars G som kom hem från nattjobbet kunde inte gå och lägga sig förrän närmare tolv innan vi tillsammans hade lyckats få någorlunda rätt på vårt problem. Jag säger bara att vårt problem har med "något typiskt för Dubai" att göra. Under eftermiddagen har vi varit och betalt lite räkningar och passade på att handla med oss lite god sushi som vi åt till middag. Just nu håller jag på och förbereder mig inför mina jobbintervjuver som jag ska på i nästa vecka. Jag måste ju ta fram alla papper som ska med osv.

Om en stund ska jag börja plocka fram allt som jag ska ha med mig imorgon. Jag har hört att det har börjat bli ganska "varmt" hemma, är det sant? Vet ju inte riktigt vad jag ska ta med mig men jag antar att jag iaf än så länge kan skippa att packa ner bikinin. ;)

2 kommentarer:

mop sa...

Vad är det tråkiga, typiska för Dubai som ni har löst??? Har du sagt A så får du säga......

MOP

Indrah´s Closet sa...

Hej.
Jasså ni är nyfikna :) Då ska jag inte hålla er på sträckbänken längre! Det tråkiga var att vi hade en stor vattenläcka i badrummet i vårt gästrum. Detta berodde tydligen på att de hade satt ett för kort rör när de byggde huset. Att bygga totalt fel är alltså ganska typiskt här i Dubai!

Kram

Indrah