fredag 18 september 2009

Torsdag

Jag har haft två hektiska dagar därav den dåliga bloggningen.

Vår Porsche startade inte igår vilket inte var så kul. Vi skulle precis åka iväg till Dubai Mall när vi upptäckte att den inte gick att starta. Vi fick låna startkablar av en kompis till G och köra ut till Porsche Center för att byta batteri. Tydligen är det ett ganska vanligt problem i varma länder som detta att batterierna blir dåliga ganska lätt. Fast säg vad som inte blir dåligt av alla sand som far runt och den extrema värmen som finns här!

På väg till Sharjah

När batteriet var bytt och Porschen gick som den skulle fick vi åka en sväng till Sharjah för att hämta G´s Visum. Man måste nämligen förnya sitt Visum var tredje år. Som tur var så gick det förvånansvärt snabbt att få det nya Visumet, normalt tar ju allt i detta land så lång tid! Därefter gick färden mot Dubai Mall men vi gjorde även ett snabbt stopp på Ikea för att köpa en ny potatisskalare då jag brutit sönder vår gamla! På Dubai Mall blev det lite snabb shopping, dvs jag hann bara med att köpa en topp och en känning innan det var dags att bege sig tillbaka mot Palmen för att gå ut och ta en drink med några andra svenskar som också bor här. Eftersom vi redan hade ätit gick vi (jag) dit för att dricka drinkar, något som snabbt stiger en åt huvudet när det är så varmt och fuktigt som det är här. Det blev alltså några för många Cosmopolitan för mig kände jag när jag snubblade hemåt i mina höga heels. Tur jag hade G att stödja mig på, han tog det ju som tur var lugnt eftersom han skulle iväg och jobba idag!

2 kommentarer:

Jennifer sa...

Snyggt du har fixat till bloggen =)

Har G varit där i 3 år redan =O Tiden går gräsligt fort!

Hihi, ungefär så där hade jag också blivit av några Cosmos ;)

Indrah´s Closet sa...

Tack Jennifer.
Blev faktiskt lite inspirerad av din blogg ;)

Visst går tiden superfort, när man var liten gick dagarna så sakta men nu bara flyger de iväg!

Kram