tisdag 15 september 2009

Ramadan Kareem

God morgon söta läsare.
Själv har jag precis stigit upp, tror verkligen att jag behövde sova ut ordentligt. Igår kväll höll jag på och packade upp mina väskor större delen av kvällen och när jag var klar med det var jag så fruktansvärt trött. Stackars G jobbade igår och har precis kommit innanför dörren, han är helt sjukt trött och står nästan upp och somnar, haha.

Idag ska jag ta en tur till gymmet, tänkte köra lite kondition nu på morgonen och sedan kanske lite vikter ikväll med G.

Nu är det ju Ramadan här i Dubai och resten av Mellanöstern vilket innebär att man inte får äta, dricka, röka eller ens tugga tuggummi mellan solens upp- och nedgång. Det är ganska besvärligt emellanåt då det är extremt varmt här, idag är det tex runt 39 grader!
Läste förresten i en tidning att tre personer hade blivit gripna av Dubai polisen för att ha ätit och druckit offentligt under Ramadan, två av dessa var muslimer och en västerlänning. Äter eller dricker man offentligt får man en månads fängelse eller betala ca 4000 kronor i böter!

3 kommentarer:

Jennifer sa...

Yikes! Bäst du inte tränar för hårt då =O

Ledsen att jag inte hörde av mej, men sjukdomarna avlöste varandra här hemma. Så nu har hela familjen förutom Caspian varit förkylda och sjuka...

Anonym sa...

Välkommen tillbaka till värmen!!! Nu får vi se till att ses snart snäckan! Kraaam Catharina

Indrah´s Closet sa...

Hej Jennifer

Det är inge fara men vi måste se till att ses nästa ¨gång jag är hemma!

kram