torsdag 24 september 2009

Ny dag...

...nya tag!

Idag är det ganska disigt ute men väldigt varmt. Jag försöker därför undvika att vara ute allt för mycket idag eftersom vi var iväg hela dagen igår men att vara hemma så mycket börjar bli lite tråkigt. Jag vill ju gå och sola och bada men det är ju inte så bra just nu så vad hjälper det att sitta här och klaga! Istället får man göra det bästa av situationen, eller hur? Det bättre att se fram emot att min fot förhoppningsvis snart är läkt och då blir allt så mycket bättre. Jag vet att det är ett väldigt tjatande men det är ganska drygt att ha det så här!

Idag har jag därför bestämt att jag ska vara lite gladare och mer positiv än jag varit de senaste dagarna. Ibland måste man ta och tänka på dem man älskar och på vad man har och inte tänka på allt negativt runt omkring sig. Det är ibland så lätt att man glömmer att man faktiskt har det ganska bra trots allt och att visa dem man tycker om att man uppskattar dem och vad de gör för en. Livet är för kort för att vara deppig, eller hur?

Inga kommentarer: