fredag 4 september 2009

Friday

Idag har jag varit riktigt effektiv och städat tre bilar. Egentligen skulle jag bara städa den jag lånar eftersom jag snart ska lämna tillbaka den men när jag ändå var igång städade jag alla tre. Innan jag lämnar tillbaka bilen ska jag tvätta den med men det får bli en annan dag.

Jag har även pratat med AS som är i Dubai. Hon undrar så klart när jag kommer tillbaka, det har hon gjort ända sedan den dagen jag åkte och under sommaren har hon skickat ett antal mail med samma fråga. Hon hade hoppats att jag skulle komma denna veckan eftersom hon visste att jag har slutat mitt jobb så hon blev ganska besviken när jag berättade att jag inte kommer förrän nästa vecka. Hon berättade att det är 75-90 % luftfuktighet i Dubai just nu, dvs man behöver bara gå ut genom dörren för att bli genomvåt! Lät kanske inte helt roligt men det ska ändå bli roligt att åka ner snart. För övrigt så var en av AS första frågor om jag hade spenderat alla mina pengar eller om jag hade sparat något. Trodde inte hon redan kände mig SÅ bra, men mina shoppingrundor har uppenbarligen satt sina spår!

Lite väl sent kom jag på att jag skulle ringa min frisör för att få håret fixat innan jag åker. Typiskt, jag får helt enkelt hoppas att han kan ordna en tid till mig nästa vecka ändå. Det är ju inte så roligt att åka till Dubai och det första man gör är att gå till frisören. Kanske borde jag göra som flera andra bloggare och färga håret mörkare, jag passar ju ganska bra i svart hår, right?

Inga kommentarer: