måndag 28 september 2009

A normal day in The Palm...

Idag har jag spenderat dagen vid poolen och på gymmet. Det var verkligen underbart att ligga och sola precis vid poolkanten. Där var inte så mycket folk heller så det var nästan som att ligga vid en egen privat pool, härligt! Vattnet var dock en aning för kallt, de kyler ju ner poolen här till skillnad från i Sverige där man oftast värmer upp poolen ;)

Sedan blev det en kort tur till gymmet. Försöker ju ta det lite lugnt nu i början för att känna att foten fungerar som den ska. Allt kändes dock bra så jag ska gå dit i morgon igen. Receptionisten hade saknat mig och var ovanligt glad att jag var tillbaka. Hon undrade var jag hade varit den senaste veckan, roligt tycker jag. Hon tyckte det var hemskt att jag haft en infektion i min fot och hoppades att jag skulle komma tillbaka igen imorgon,haha!

På vägen till gymmet gick vi en liten promenad för att värma upp. Tro det eller ej men det är faktiskt väldigt grönt och fint här i vårt område, vilket man kanske inte tror eftersom The Palm är uppbyggt av havssand och ligger en bra bit ut i havet. Det vattnas förstås en hel del för att det ska kunna hållas såhär grönt, missar de att vattna så är allt sönderbränt inom några timmar då solen är så stark här.

Jag kan förresten berätta att man hade sett en delfin ganska långt in vid kansten här utanför Palmen för någon dag sedan. Här finns ganska mycket djur nära kusten även om man sällan ser dem. Jag kan berätta att man även sett en valhaj nära kusten för ungefär ett år sedan, ett stim med ett femtontal rockor samt dugongs, sjökor, som är stora grå däggdjur som äter sjögräs. De här djuren är kanske snälla men jag hade inte velat möta dem när jag är ute och badar. Dessutom är väl hajar ganska intresserade av alla dessa arter eller?


Bilden på Dugongen är tagen utanför Abu Dhabis kust.

Inga kommentarer: