fredag 11 september 2009

Onsdag-Torsdag

Jag har varit lite dålig på att uppdatera bloggen då vi har haft fullt upp de senaste två dagarna.

I onsdags hade jag först ett möte kl 10.00, direkt när jag var klar åkte vi hem till G´s föräldrar för att äta lunch. Lite väl sent åkte vi därifrån då vi skulle hem till min vän SS för att titta på hennes söta valpar som nu hunnit bli ganska stora! G hade aldrig tidigare sett en valp och var först lite rädd för att hålla i dem då han tyckte de verkade så sköra men efter en liten stund tog han upp dem en efter en och gosade med dem. Jag tror nog inte att han är alldeles för svår att övertala för att skaffa en hund när vi flyttar hem till Sverige.

G och SS pojkvän D hann även med att spela lite Guitar Hero innan vi var tvungna att åka då SS behövde sova innan hon skulle jobba natt. G och jag fortsatte vår färd tillbaka mot Malmö för att träffa min vän YB och hennes pojkvän JR. Vi skulle egentligen ha gått ut och ätit men eftersom matchen Sverige-Malta var så tidig och vi alla ville se den beslutade vi oss för att äta tacos hemma hos dem istället. Tyvärr var ju matchen ganska seg men vi hade så roligt ändå. G fick ju äntligen träffa Pumba som han så länge sett fram emot. Pumba visade sig dock vara ganska blyg inför G och ville absolut inte säga något när han var där. Efter några timmars försök att få Pumba att prata gav G upp och först då började Pumba prata,haha. Så G som började tro att vi lurat honom fick äntligen höra Pumba prata vilket var riktigt roligt.

Igår var G på kontroll hos sin flygläkare vilket tydligen inte är det billigaste men det viktigaste var iaf att han var frisk och fick godkänt av läkaren att flyga vidare. Därefter gick vi en stund på stan och tittade i diverse butiker. Något försenade kom vi till Skanör för att äta middag. Kvällen blev ganska lugn men vi hann med ett längre besök hos min mormor innan vi åkte hem och tittade lite på tv innan vi stupade i säng.

Inga kommentarer: