söndag 6 september 2009

Jag och mina heels!

Igår kväll pratade jag med G för att förvisa mig om att han förstått att han ska ta med sig en stor bag som handbagage förutom sin resväska. Han förstod inte varför utan tyckte det verkade väldigt onödigt att han skulle släpa på två tomma resväskor. Dessutom kan jag ju inte ta med mig så mycket kläder att jag skulle behöva mer än två resväskor tyckte han. När jag sedan berättade att jag skulle ta med mig ungefär fem par heels tyckte han att jag inte var klok och undrade varför jag behövde ha med mig fem par när jag redan har väldigt många skor i Dubai. Vad är det killar inte fattar med oss tjejer, att vi behöver många skor att välja mellan. Om jag bara tar med mig något par kommer det komma en dag när jag kommer ångra att jag inte tog med mig just de andra paren och då kommer han behöva lyssna på mig som tjatar om att jag inte har några skor att ha på mig eftersom de jag vill ha inte är i Dubai! Dessutom var det inte lätt att välja ut just de fem paren av alla mindra andra skor som jag måste lämna kvar här i Sverige! Alla ni som älskar skor precis som jag förstår nog vad jag menar. När jag väl hittar ett par skor som jag tycker är helt underbara måste jag köpa dem annars tänker jag på dem hela tiden ända tills jag köper dem. Just detta fenomen är G väldigt medveten om då jag otaliga gånger tjatat om skor jag sett men inte köpt. Jag vet att han är en aning trött på mitt skotjat men innerst inne vet jag samtidigt att han tycker det är ganska roligt med mig och alla mina skor. Här är de tre par heels som jag med 100% säkerhet kommer ta med mig. De svarta läderheelsen är ett av mina favoriter, väldigt enkla och höga men ändå ett av de mest bekväma par heels som jag äger!

Inga kommentarer: