söndag 27 september 2009

Middag på Michelin restaurangen Nobu

Nu har vi precis kommit hem från en fantastisk middag på helt fantastiska Nobu restaurang på Atlantis. För er som inte känner till Nobu så är den världsberömda kocken Matsuhisa Nobu som mixar det moderna och traditionella japanska köket. Här på Atlantis har de även en del arabiska influenser för att skapa den ultimata mat upplevelsen. Om ni inte tycker om fisk eller skaldjur är detta dock inget för er eftersom rätterna nästan uteslutande är av fisk eller skaldjur. Jag kan även berätta för er att restaurangen är något alldeles extra då Nobu Matsuhisa är en tre stjärnig Michelin kock och Nobu på Atlantis drivs med ingen mindre än kompanjonen Robert De Niro!







Valet av restaurang var lätt då jag länge suktat efter att gå hit och vilket tillfälle passar bättre än då vi firar vår 5års dag i dag! Det blev en hel del mat då vi beställde in flera rätter som vi sedan delade. Till förrätt blev det traditionell japansk Miso soppa följt av en helt otroligt mör Tuna Tempura Roll vilket innebär friterad tonfisk som doppades i apelsin sås. Sedan åt vi olika sorters sushi samt Tempura Rock Shrimps, vilket är friterade räkor i en väldigt spicy sås! Till huvudrätt åt vi Duck Wasabi som var väldigt mör och fin. Desserten hoppade vi över då vi båda var så enormt mätta och nöjda! Till maten drack vi ett mycket gott vitt vin. Jag kan säga att detta var en riktigt härlig matupplevelse och både jag och G var så nöjda att detta verkligen inte är sist gången vi går hit!

Dagen till ära hade jag på mig en LBD, mina favorit heels från Zara samt mycket sotiga ögon.

Inga kommentarer: