torsdag 11 juni 2009

Trötter...

Igår var det full rulle från tidig morgon till sen kväll. Jag jobbade på dagen och fick stanna kvar på jobbet 40 minuter extra pga ett tråkigt möte som ändå bara handlade om vad som ska hända till hösten. Eftersom jag blev sen fick stackars G sitta och vänta på mig i bilen i 30 minuter då han hade lånat ut sin nyckel till mig. Sedan när jag väl kom hem fick jag stressa in i duschen och skynda mig att bli klar då vi skulle åka och hämta M på fritids och sedan äta middag hos G´s syster. Vi hade en riktigt trevlig kväll hemma hos Å och M och blev bjudna på god mat. Från början hade vi ju planerat att vi skulle grilla men då vädret inte var det bästa fick vi stanna inomhus och tända en brasa så att det blev varmt. Det är lite trist att vädret vänt och blivit så kallt, regnigt och blåsigt. Det känns liksom inte som att det är sommar på gång utan det kunde lika bra vara april, september eller oktober. Jag som hade hoppats på en riktigt skön, svensk sommar nu när jag är hemma.

Idag har jag jobbat, hämtat lite av G´s kläder hos mina föräldrar och nu ikväll har G och jag bara tagit det lugnt och tittat på tv. Imorgon åker han ju tillbaka till Dubai. Det känns väldigt konstigt att det bara är han som ska åka, jag har ju åkt med honom de senaste gångerna. Det känns verkligen trist att vi ska vara utan varann så länge och jag ångrar att vi gjorde detta valet men det kändes väldigt rätt då. Det är så klart viktigt för mig att få jobba lite och det är alltid bra att få sakna varanndra men det känns som om det är lite dålig planering att det skulle bli så länge. Jag håller dock tummarna för att han kommer hem några dagar tidigare än vad som är planerat.

Nu faller snart ögonlocken ner för ögonen av sig själv, jag är nämligen så fruktansvärt trött då jag inte sovit alls bra de senaste nätterna.
Vi hörs igen imorgon...

God natt

4 kommentarer:

Anonym sa...

Din stackare... du är välkommen hem till oss anytime, om du vill ha lite miljöombyte och god mat =)

/Marsipangrisen

Anonym sa...

7 veckor går fort! lovar dig... jag har ju snart varit hemma en månad, det fixar ni:-) Ska vi ses en dag innan jag åker? åker den 25 juni! Kram kram Catharina

Gussi sa...

Hej baby,

Saknar dig redan...
Sitter nu i vårt hem i Dubai, klockan är 0100 och det är 34 grader varmt ute..
Längtar efter dig, tiden kommer gå snabbt skall du se.
Love you!

PUSS PUSS

din G

Indrah´s Closet sa...

Vad söta ni är alla tre, tack så jätte mycket för era uppmuntrande kommentarer.

Marsipangrisen, jag kommer gärna hem till er snart. Jag kan ju inte tacka nej till så god mat som jag får hos er ;)

Catharina, klart jag vill träffa dig innan du åker. Jag hör av mig nu i helgen så att vi kan bestämma när vi ska träffas!

G, jag saknar dig med, jag längtar hem till dig jätte mycket!!!!