fredag 12 juni 2009

Fredag...

Igår åkte min älskling tillbaka till Dubai. Det kändes så konstigt att han åkte utan mig, vi har ju åkt fram och tillbaka den senaste tiden tillsammans. Jag hatar dessutom att vinka av G när han åker och att behöva göra det igen kändes väldigt jobbigt.

Nu ska jag istället för att gråta över att min darling åkt berätta om vad jag gjort idag. Imorse när jag vaknade ville jag bara ligga kvar i sängen och lyssna på regnet som smattrade mot taket. Det var ju så fruktansvärt kallt i rummet, fattar inte att det är mitten av Juni och såhär dåligt väder. Jag hade ju sett fram emot att det skulle vara någorlunda varmt här i Sverige nu men det verkar ju som att vi får vänta ett tag till på det. I villket fall som hellst så gick dagen som tur var fort. Det började med gemensam frukost och ett möte och efter det var jag på HLR kurs, när den var klar var det dags för lunch. När jag kom tillbaka från lunchen hade jag ett annat möte och sedan lite dokumentation, trots att jag jobbade över tjugo minuter kändes det som om dagen gick så sjukt fort. Tyvärr ska jag jobba hela helgen så ikväll ska jag titta på tv, läsa någon tidning och bara slappna av. Eftersom G jobbar ikväll har jag inte heller honom att prata med, tyvärr har vi inte hunnit prata så mycket sedan han åkte vilket är lite trist. Jag skulle ju vilja veta lite mer hur det är i Dubai men vi hinner förhoppningsvis prata lite mer imorgon kväll.

Förresten så synd det är om alla som tar studenten idag då de får stå ut med kyla, regn och storm. Såg några studenter när jag körde hem som kämpade i vinden med ett paraply. Det såg så kallt ut i deras tunna klänningar.

Vi hörs lite senare, ha en fortsatt trevlig kväll så länge...

Inga kommentarer: