måndag 22 juni 2009

Facebook...

Imorgon ska jag gå på dokumentationskurs så förhoppningsvis slutar jag lite tidigare Jag skulle behöva gå och handla lite saker så som smink, kläder, accessoarer och annat smått och gott. Jag har ju knappt besökt en butik sedan jag kom hem till Sverige. Nu börjar dock diverse saker ta slut och bli slitna. Vissa saker hittar man ju inte i Dubai utan går bara att få tag på här i Sverige så jag behöver köpa ett nytt lager att ta med mig. Jag skulle även vilja köpa något nytt nagellack i någon snygg färg till tånaglarna. Här hemma kan jag ju inte gå och få pedikyr och på mitt jobb får jag varken ha långa naglar eller nagellack på fingrarna. Jag tycker verkligen det ser trist ut när jag inte får ha snygga händer. Det är ju inte lika kul heller att ha ringar när man inte har snygga naglar. Tyvärr orkar jag nog inte köra in till stan utan får nöja mig med hålan där jag arbetar. Som tur är så har de faktiskt bättrat sig lite och fått nya butiker, så hoppet om att jag ska hitta det jag behöver är inte helt ute! Nu kommer jag nog få svärföräldrarna på mig när jag klagar på deras bostadsort ;)

Föresten så har G skaffat sig Facebook, han är nog en utav få jag känner som inte haft det. Nu kunde han dock inte hålla sig utanför längre sedan han upptäckt att både hans två systrar och mamma har Facebook. Igår ringde han mig flera gånger för att fråga om hur man gör med olika funktioner osv. Helt otroligt att han skaffar Facebook nu när man själv knappt ens använder det längre men han vill väl helt enkelt ha ett sätt att hålla kontakten på med alla sina vänner nu när han inte är hemma så ofta. Saken med Facebook är att jag tycker bara det är en massa folk som lägger till en som kompis utan att ens skriva en rad till en. Jag tycker dessutom det är så löjligt med folk som har flera hundra kompisar på sin lista, flera av dem har de lagt till utan att ens känna personen, bara för att det ska verka som att de har så otroligt många vänner! Ganska patetiskt tycker jag!

Nu ska jag gå och äta lite jordgubbar, måste ju passa på när man kan äta riktigt goda, svenska jordgubbar!

Inga kommentarer: