lördag 20 juni 2009

Princess

Det är verkligen ingen värme ute. Jag har suttit ute en stund nu på kvällen och läst och emellanåt när solen tittade fram mellan molnen så var det ganska behagligt men lika snabbt som solen tittade fram försvann den igen och det blev kallt. Fattar inte att det inte är varmare, det är ju trots allt bara två veckor kvar till Juli.

Jag har börjat läsa en bok som jag tagit med mig från Dubai, den heter "Princess" av Jean Sasson. Det är en verklig berättelse om en Saudisk prinsessas liv i det kungliga hovet i Saudiarabien. Hon har flera betjänter, obegränsat med pengar och juveler men ingen frihet. Hon kontrolleras av männen i familjen, dvs hennes far, hennes bror och hennes man. Detta är första gången någon från den kungliga Saudiska familjen har berättat om livet innanför de gyllene dörrarna. Än har jag inte kommit så långt på den men jag ska hålla er uppdaterade om den är bra, kanske kan det då bli sommarläsning för fler än mig!

Ha en fortsatt mysig lördag!

Inga kommentarer: