tisdag 16 juni 2009

Tänk om...

Det här med att jag har bott utomlands tycker många på mitt jobb är spännande och de vill höra hur det är att bo och leva i Dubai. Jag tycker det är så roligt att berätta och märker att somliga vet mycket om Dubai medan andra knappt vet något alls. En kollega på jobbet sa idag till mig att hon beundrade mig för att jag vågat lämna allt här och åka ner, vilket var så roligt att höra. Ibland önskar jag att ni hade följt mig och alla mina tankar kring flytten innan jag åkte ner. Ni skulle varit med och hört hur jag tog alla negativa och alla positiva saker och ältade dem fram och tillbaka för mig själv innan jag kom fram till hur jag ville göra. Hur jag funderade på om det verkligen var rätt att vi sålde vår lägenhet, min oro över att vi magasinerade våra möbler och min ångest över hur det skulle bli med framtida jobb om jag lämnade det jag hade och inte arbetade på ett tag. När jag åkte tror jag att jag bevisade för mig själv att jag måste tro på min egen intuition, då den faktiskt var rätt. Jag sa hela tiden till mig själv att det var rätt att åka, trots det tvivlade jag så mycket då det var ett stort steg att ta. Jag tror bara att man måste fundera ett tag och verkligen känna efter vad som är rätt, detta gäller vid de flesta viktiga beslut man tar. Det kan låta som en självklarhet men jag tror att det egentligen inte är så självklart när allt kommer omkring. Jag tror att man påverkas så mycket av vad alla runt omkring tycker och tänker att man ibland inte riktigt känner efter vad det är man själv vill. Jag tror att man inte ska lyssna så mycket på vad alla andra säger då man påverkas utav det, utan man ska verkligen fundera själv för det är bara då det verkligen blir rätt till slut.

Ibland måste man bara våga ta steget!
Detta är vad jag tror,berätta gärna om ni tycker annorlunda!

1 kommentar:

Katarina sa...

Tack! Vad jobbar du med i Sverige och/eller Dubai?