tisdag 16 juni 2009

Ju fler kockar desto sämre soppa!

Det var så rörigt på jobbet idag vilket jag tycker är synd. Det pratas ju alltid om att det dras in på folk och att det är personalbrist som medför att det är alldeles för stressigt, något jag håller med om, men idag var det alldeles för mycket personal vilket är fel på andra hållet. Jag känner att jag inte får någon ordentlig överblick över det jag gör när det är för många inblandade. Man vet inte vad de andra gör, alla lägger sig i och det blir en dålig kommunikation. Jag som är en person som vill ha ordning och reda och ha kontroll på allt tycker att jag gör ett dåligt jobb när jag inte har 100% kontroll. Jag föredrar faktiskt att det är lite stressigt och ha mycket att göra framför att ha för lite att göra och alldeles för många inblandade. Idag känns det som att ordspråket "ju fler kockar desto sämre soppa" stämmer perfekt, ju fler inblandade desto mer missas och rörigare blir det.

Nu ska ni inte tro att det är såhär alltid för det är det absolut inte. Det är bara just nu då all sommarpersonal kommer in och ska lära upp sig, då blir det ju dubbel personalstyrka. Bara för att jag klagar på detta kommer jag säkert få skylla mig själv om det blir tufft i sommar. Så bli inte förvånade om jag klagar i sommar och säger att vi är alldeles för lite personal,haha

Förresten så har jag tänkt på det här med att jag vill ha ordning och reda och har lite kontrollbehov, så var jag inte förr. Om jag hade träffat mig själv för bara några år sedan så hade jag nog inte känt igen mig själv. Förr var jag inte så kontrollerande och bestämd med allt, då brydde jag mig inte lika mycket utan tog saker lite som det blev. Jag tror att min utlansdsvistelse har gjort mycket för mig, jag har nog blivit en bättre människa ;) Kan ni känna samma sak, att ni är totalt annorlunda på vissa punkter än ni var för bara några år sedan?

Inga kommentarer: