lördag 13 juni 2009

Filosoferar...

Det är roligt att vara "back in business" men samtidigt så väcker det många känslor. Jag ser verkligen döden i vitögat flera gånger i veckan. Det gör att jag just nu har så otroligt mycket tankar i huvudet. Jag har svårt att somna då tankarna bara svävar iväg och alla frågor hopar sig. Jag känner att det är viktigt att göra det som känns rätt för stunden, inte tänka på morgondagen och aldrig skjuta upp saker man verkligen vill göra på framtiden då vi inte vet vad som händer på vägen. Idag är jag glad att jag åkte till Dubai och att jag fått uppleva så mycket fint tillsammans med G. Det känns ändå som att allt har stått stilla här i Sverige sedan jag åkte. Allt är sig likt bara årstiden har ändrat färg på naturen, med andra ord fånga dagen!

Förresten så kör jag nog en av de finaste vägarna när jag kör till jobbet. Jag som älskar havet kan inte ha en finare väg att njuta av varje dag. Soliga dagar på väg hem är så fina då man ser hela kustlinjen och havet som glittrar så underbart. Jag tror att jag är en riktig havsmänniska, jag har ju tidigare berättat att det nog är därför som jag älskar Palmen i Dubai så mycket då jag har både promenadavstånd till just havet och havsutsikt. Jag tror inte att jag skulle stå ut särskilt länge med att bo i inlandet med flera mil till närmsta kust. Att se och känna havet gör mig lugn helt enkelt. Usch, vad jag svamlar men jag har blivit så känslosam och filosofisk på jobbet idag!

Jag måste bara berätta för er att jag känner ett så sjukt sug efter att gå på stan och köpa en massa fina kläder. När G läser detta kommer han inte bli glad då han tjatade på mig innan han åkte att jag inte skulle shoppa loss utan spara mina pengar,haha! Det är nog bäst att jag håller mig borta från stan ett tag till för jag har hört att det finns massor av fina klänningar just nu, och skor! Jag som älskar skor och kan inte få nog av dem. Jag ska förresten ta och gå igenom alla mina fina skor som jag har här, jag har ju inte sett dem på länge och jag har saknat och tänkt på flera av dem. Typiskt att jag inte kan ta med mig alla när jag ska tillbaka till Dubai ;)


Den här sötnosen satt i mitt knä hela kvällen igår och kom springande överlycklig när jag kom hem från jobbet idag. Efter att ha hälsat på mig hur länge som helst blev han så här trött. Kan man annat än att smälta när man tittar på honom?

2 kommentarer:

Tine sa...

Hei Indrah :-)
Jeg følger med bloggen din hver dag, selv om jeg ikke kommenterer. Syns det er spennende og lese om ditt liv i Dubai.
Jeg skrev til deg for en stund siden angående zara skoene, om du husker (de jeg fikk tak i) :-)

Haha, du er ikke den eneste som ser på skosamlingen sin av og til ;-)

Det er bare 22 dager til jeg skal reise til Dubai :-D Jeg lurer på to ting som jeg håper du svarer på - Har du noen gang vært på Dubai Outlet Mall, var det bra? Og vet du om man får kjøpt Christian Louboutin på f.eks Mall of the emirates eller på Dubai Mall? :-)

Indrah´s Closet sa...

Hej Tine!

Klart att jag kommer ihåg dig, jag tycker det är roligt att höra att du läser min blogg.

Kul att du ska åka till Dubai snart, jag saknar verkligen värmen där. Jag har varit på Dubai Outlet Mall en gång. Jag tyckte att det var helt okej. I detta inlägg kan du läsa mer om Dubai Outlet Mall.
http://indrahscloset.blogspot.com/2009/05/en-dag-i-oken.html

Jag tror att de ska öppna en Christian Louboutin butik på Dubai Mall men den var inte öppnad i maj innan jag åkte. Kanske har den öppnat när du åker till Dubai. Annars kan du titta på Harvey Nichols på Mall of Emirates, de har nog Christian Louboutin.

Mvh

Indrah