onsdag 24 juni 2009

Gästbloggare: Hot as hell...

Nu har så den varma säsongen kommit igång på allvar i Dubai, eller med andra ord innesittarsäsongen. Visst är det skönt med sol och värme när man som svensk annars är van vid de svenska somrarna, men här nere i Dubai blir det bara ångbastu av allt.

Eftersom Dubai är omgivet av en massa öken blir det som oftast en hel del sandpartiklar i luften. Dessa små rackare samlas oftast i stora grupper och bildar ett skikt som ligger som ett lock över Dubai. ( Det ser jag som oftast när jag flyger och vi passerar igenom för att mötas av en klarblå himmel. ) Detta leder i sin tur till att Dubai som normalt sett är torrt, blir som en gigantisk ångbastu under sommar säsongen.

En normal dag under sommaren ser normalt ut så här: Från AC kyla i lägenheten till AC kyla i bilen till AC kyla antingen på jobbet eller kanske ett shoppingcenter och därefter så upprepas det hela igen. Man undviker helt enkelt att vara ute under längre tider om man inte har på sig ett par badbyxor och har en kall pool nära tillhands.


Jag vet att detta låter sjukt, men vi människor är aldrig nöjda...

Varför kan det inte bara vara 25-30 grader varmt hela tiden. Det passar mig bättre!
Nä nu var det allt för denna gången, dags att gå och smörja in mig med after sun.


Varma hälsningar

G

Inga kommentarer: