onsdag 3 juni 2009

Bröst chock

Idag åkte vi först åkte vi ner till Näset för att hämta lite saker hos mina föräldrar. På vägen åkte vi inom nybyggda Strandbaden för att se hur det såg ut där nu för tiden. Vi stannade och gick runt och tittade och mötte en av de som driver stället. Vi frågade om vi fick gå in en liten stund och titta vilket gick bra. Det har verkligen blivit modernt, stort och väldigt svart. För er som inte vet vad det är för ställe jag pratar om så är det en "dansrestaurang" i Falsterbo som brann ner för tre år sedan och som de nu byggt upp igen, fast i modern stil.

När vi var klara hos mina föräldrar åkte vi in till Malmö. Det var inte det lättaste att hitta en parkering, det är aldrig lätt att hitta parkering men nu i studenttider är det nästan omöjligt. Till slut hittade vi en i närheten av Hansa Companiet så där stannade vi och gick sedan en sväng på stan. Ute på gågatan mellan Hansa Companiet och Stortorget hade de någon marknad med bla mat från andra europeiska länder. Kändes lite som att gå på Malmöfestivalen fast lite mindre så klart. Gick även en kort sväng på Zara men tyvärr stängde de fem minuter efter att vi kommit så jag hann inte med att göra några inköp. Istället gick vi bort till Espresso House och beställde varsin Chai Latte. Äntligen fick jag alltså min Chai, mmmm. På vägen dit såg vi den fina skyltdockan på Synsam. Är det så man ska gå klädd här i Malmö nu i sommar?

Det är skönt att det inte regnade idag men usch vad kall det var. Blåsigt och trist. Jag saknar verkligen värmen i Dubai, även om det ibland är jobbigt att man svettas som tusan så är det ändå skönt att slippa frysa.
Nu är det snart dags för mig att gå och lägga mig. Tyvärr är jag inte det minsta trött och hade helst velat stanna uppe ett tag till men jobbet kallar tidigt imorgon så...
...god natt...

Inga kommentarer: