söndag 21 juni 2009

En dag på stranden...

Idag har jag alltså träffat C här nere på Näset. Som tur var slutade det regna lagom tills vi skulle träffas och solen stack fram mellan molnen. Vi gick en bit längs den nästan tomma stranden, barfota i den kalla sanden. Sedan gick vi och satte oss vi en liten uteservering i hamnen och drack kaffe respektive åt mjukglass. Vi hade förstås en hel del att prata om trots att det inte var så länge sedan vi sist sågs. Det blir ju så när man inte har så många andra att prata om när det gäller allt som har med Dubai att göra och annat som rör utlandsboende. Vi har även pratat om det här med att som utlandsboende komma hem och tillfälligt bo hos sina föräldrar, något som så klart både har för och nackdelar.

Jag har även hunnit med att prata med G som skulle iväg och ta en öl med några kompisar. Låter så mysigt att jag är lite avundsjuk. Jag skulle också vilja sitta på någon uteservering ikväll och dricka goda drinkar och champagne ;) och bara känna den underbara värmen. Jag tror att jag romantiserar Dubai lite nu när jag är hemma och tänker på allt där som en liten värld omsluten av små rosa moln. Så är livet så klart inte alltid ens där nere men betydligt oftare än vad det är här i Sverige.

Nu ska jag fortsätta att plocka undan här då jag fortfarande håller på med min rensning, men så bra det kommer bli när jag väl blir klar. Ha en fortsatt mysig söndagkväll!

Inga kommentarer: