måndag 15 juni 2009

090615

Så trött jag var igår när jag kom hem från jobbet. Jag stupade tidigt i säng och vaknade i morse med världens huvudvärk. Jag har sovit som en stock av utmattning då jag sovit dåligt så många nätter i sträck. Idag har jag tack och lov, efter att en Panodil hjälpt, känt mig riktigt utvilad.

Jag tog bussen in till Malmö vid tolv tiden för att möta C, en tjej som precis som jag kommer från Malmötrakten men för tillfället bor i Dubai. Det var så roligt då vi träffades för första gången i Dubai och konstaterade att båda var från Skåne. Det kändes så skönt att äntligen få höra lite skånska, en bristvara i Dubai då det känns som att de flesta svenskarna där har stockholmsdialekt.

Idag träffades vi dock i ett ganska kallt Malmö. Det känns verkligen roligt att prata med någon som vet hur det är att leva i en så annorlunda miljö. De flesta av mina vänner vet ju inte ens hur jag lever där mer än vad de läser på min blogg och vad jag berättar för dem. Att få prata med någon som verkligen vet hur det är med alla för och nackdelar är roligt. Det är dessutom extra roligt att vi kan träffas såhär på hemmaplan.
Sist vi träffades var det på en restaurang på Palmen med havsutsikt. Vi satt ute och svetten nästan rann så varmt som det var. Vi drack vin och jag kände mig som en riktig lyxhemmafru. Idag åt vi lunch på lilla torg. Trots att det ska vara sommar här så var det inte så varmt, det blåste så mycket att vi efter lunchen fick gå till ett annat ställe och dricka kaffe för att få upp värmen ;) Med andra ord kändes det lite mer som ens vanliga liv än när vi träffades i Dubai där livet är så overkligt!
Trevligt hade vi iaf men tyvärr ska hon åka tillbaka till Dubai snart så antagligen kommer vi inte hinna ses igen förrän i September. Jag kommer dock hålla mig uppdaterad på vart hon kommer flytta för vem vet, kanske har jag fått en ny granne när jag kommer tillbaka till Dubai efter sommaren ;)

Nu ikväll har jag suttit och spånat på lite festligheter. Jag och G funderar nämligen på att ordna en fest lite senare för alla vänner som vi aldrig hinner träffa! Det är mycket man ska fundera på, inte minst var man ska ha festen då vi inte har ett fast boende här i Sverige.

Imorgon är det jobb igen, suck. Igår när jag slutade tänkte jag att det var så skönt att det var fredag. En sekund senare kom jag på att det faktiskt var söndag och att jag bara skulle vara ledig en dag. Jag känner att jag hade behövt vara ledig en dag till då denna dag gått så fruktansvärt fort. Det känns som att jag bara har jobbat ända sedan jag kom till Sverige. Jag skulle bara vilja slappna av, gå en lång promenad och bara njuta av att göra ingenting. Antagligen kommer jag nog ändå få många sådana dagar i sommar men just imorgon hade en sådan dag känts perfekt!

Nu blir det jordgubbar med riktig gammaldags vaniljglass, mums...

2 kommentarer:

Tine sa...

Takk for at du svarte :)
Visste ikke om Dubai Outletmall da du skrev om det, så la ikke merke til det da.
Jeg oppdaget det da jeg leste bloggen til en norsk jente, hun hadde vært der og kjøpt en Balmain kjole som hadde kostet 28000NOK men bare kostet 3000NOK :-)
Så bildene dine, og det så veldig tomt ut, kanskje jeg drar dit en liten tur når jeg er i Dubai for å se om det er noe annet fint enn bare treningsklær :-)

Indrah´s Closet sa...

Hej igen Tine!

Ingen fara, tycker det är roligt att hjälpa dig. Jag tycker absolut att du ska åka dit. Kanske var det bara dåligt utbud när jag var där! Du kan ju berätta för mig sedan om du hittade något bra och vad du tyckte om Dubai outlet Mall ;)

Mvh

Indrah