lördag 6 juni 2009

Gårdagen

Igår gick jag upp tidigt för att åka till jobbet. Så trött jag var trots en god natts sömn. Jag jobbade till 15.30, åkte hem till svärföräldrarna och mötte min darling som tittade exalterat på tennis. Fattar inte hur man kan tycka att tennis är roligt att se på. Man får ju bara ont i huvudet av att sitta och titta på två som slår på en boll fram och tillbaka, fram och tillbaka. Annat är det med fotboll, det tycker jag är roligt att se på men där är ju också fler spelare att titta på ;) och det är mer spänning än tennis.

Igår kväll var vi bjudna till Marsipangisen och "Norpan" i Landskrona. Vi har inte träffat dem sedan nyår så det var definitivt på tiden att vi träffades nu. Vi blev som vanligt bjudna på mycket god mat, till huvudrätt var det en currygryta, tror den hette kyckling Africana, med tillbehör, gott bröd med kronärtskockstapenade och till dessert en supergod chokladpaj vilket passade mig utmärkt som led av chokladabstinens (fick ju inte handla chocklad häromdagen pga långsamma G). Maten var alltså mycket god och jag rekommenderar verkligen recepten som jag tror ni kan hitta hos Marsipangrisen.

Förhoppningsvis kommer jag träffa både Marsipangrisen och Norpan mer än en gång denna sommaren. Tyvärr kommer jag få gå själv på Norpans 30-årfest senare i sommar eftersom G sviker mig då han är i Dubai och inte kommer hem förrän en vecka senare! Jag tycker att det är så dåligt att jag igår försökte övertala honom att komma tidigare. Han kan ju inte missa en sådan familjesammankomst då festen ska vara hemma hos ena halvan av tokiga familjen,haha (mina föräldrar är andra halvan så inget ont menat).

Idag ska jag försöka övertala G att strunta i att se tennisfinalen då jag tycker att tennis är så trist. Ikväll ska vi iväg på ännu ett partaj, vi ska nämligen på 18-års kalas! Jag känner mig så ung när jag säger att jag ska på 18-års kalas,haha!

Nu måste jag hoppa in i duschen för G tjatar att jag är så långsam även om det oftast är han som aldrig är klar i tid. Ha en trevlig lördag!

1 kommentar:

Marsipangrisen sa...

Här hittar du recepten:

http://marsipangrisen.blogspot.com/2007/10/dagens-middag-flskfil-africana.html (byt fläskifilén mot kyckling)

http://marsipangrisen.blogspot.com/2008/09/chokladpaj.html

http://marsipangrisen.blogspot.com/2009/06/spackad-helg-som-vanligt.html

Kronärtskockhjärtstapenaden (långt ord..) kommer inom kort!

Lycka till med övertalandet, vi ser gärna hela det resande folket på Ms 30 års fest och inte bara Zigenar-Margot =))

Kram kram
Marsipangrisen