söndag 28 februari 2010

Veckans första dag

Idag började jag dagen med att städa balkongen vilket inte var en lätt uppgift då den var så smutsig. Balkongen svämmade ju över igår under skyfallet så idag när vattnet torkat upp var den en ända stor lerhög. Eftersom det var sandstorm två dagar innan ovädret var det väldigt mycket sand över hela balkongen så efter skyfallet var allt från fönster till golv, väggar och möbler nerstänkta och smutsiga. Det enda jag inte orkat torka av är rutorna, det får någon annan göra (G med andra ord ;)). Lagom tills jag städat klart kom min vän J hit. Vi har suttit ute på balkongen hela dagen och ätit semlor och pratat om allt som hänt den senaste tiden, hur mysigt som hellst.

G ringde för en stund sedan och berättade att allt gått bra på hans simulator idag och att han är på väg hem nu. Ska därför snart börja laga middag så att den är klar tills han kommer hem. Vet inte riktigt vad jag ska laga men jag känner mig lite sugen på pannbiffar så det kanske det får bli till middag idag.

Inga kommentarer: