onsdag 17 februari 2010

Att våga fråga om en date...

Igår var ju G och jag och tittade på lägenheter och hittade en som vi faktiskt kan tänka oss flytta in i. Vi har lagt ett bud så vi får se om de tar det eller inte.

Idag har jag varit på Thai chi tillsammans med min vän K och hennes syster som är här på besök. Det var ganska roligt då hennes syster har flirtat fram och tillbaka de senaste dagarna med vår instruktör vilket märktes en hel del idag då det var ovanligt många parövningar som de för övrigt fick göra tillsammans, haha. Det hela är ganska komplicerat då han som instruktör inte får flirta eller gå ut med de boende så han har gett henne en massa hintar om att han vill gå ut med henne men han har inte kunnat fråga henne rätt ut. Hon är dessutom väldigt osäker och feg och har inte vågat fråga honom om han vill gå ut då hon varit osäker på om han skulle svarat ja trots att det varit väldigt uppenbart att han skulle göra det! I dag försökte vi därför pusha henne till att våga fråga honom om han hade lust att ta en fika. Först vågade hon inte och ville att vi skulle fråga honom men det ville vi så klart inte för hur skulle det se ut! Sedan hade hon en ursäkt om att hon måste gå och ta på sig mascara så att de kunde ha ögonkontakt när hon frågade, vilket bara var ett sätt för henne att skjuta upp frågan på ;) Efter en lång stund med mycket övertalning och med mascara på gick hon iaf fram till honom och sa att hon skulle fylla på vatten i sin flaska men att han måste visa henne var hon kunde göra det trots att hon gjort det VÄLDIGT många gånger. Först när han följde med henne till vattenmaskinen och ingen annan var i närheten vågade hon fråga honom om han ville gå ut med henne. Nu har de alltså bytt nummer och ska gå ut ikväll men inte ens där slutar det hela. Vi träffades nämligen nu på kvällen och fikade och under nästan hela fikan pratade hon om honom och om han verkligen ville gå ut med henne trots att de alltså redan har bestämt att de ska träffas ikväll. Vi fick dessutom diktera ett sms till honom där hon skulle bestämma tid och plats där de skulle träffas då hon inte visste vad hon skulle skriva. Helt ärligt är jag glad att jag träffat min soulmate så att jag slipper det där velandet då man var så nervös för om han ville träffas eller inte och vad man skulle säga när man träffades osv, även om jag tror att jag aldrig varit riktigt så velig och osäker som hon är!

Inga kommentarer: