torsdag 18 februari 2010

Nyheter

Det verkar som att vår affär har gått igenom, dvs vi kommer flytta till en mindre lägenhet. Vi har funderat länge fram och tillbaka om vi skulle förlänga vårt kontrakt eller inte på vår lägenhet då vi ändå inte har så mycket besök att det känns lönt att ha en tre och en halv rums lägenhet. Vi har därför som jag tidigare berättat tittat på lite olika mindre lägenheter. Vi har hela tiden sagt att vi inte kommer flytta om vi inte hittar en lägenhet som vi faktiskt gillar eftersom vi inte är beredda att flytta från vår älskade lägenhet till något som vi inte kommer trivas i. Vi hittade dock en lägenhet i grannhuset som visade sig vara helt okej, den har fortfarande lite havsutsikt, sol nästan hela dagen och är väldigt fin inuti. Dessutom fick vi en bra mäklarfirma som vi bara ringer om vi har något problem då de har hand om lägenheten åt ägaren, vilket är mycket ovanligt här i Dubai. Mäklarfirman kommer dessutom måla om hela lägenheten, städa den och göra den fin tills vi flyttar in, helt perfekt. Det som är alldra bäst är att vi kommer nästan tjäna ett sexsiffrigt belopp på att byta ner oss till en billigare tvåa och den är ändå fortfarande ganska stor då den är på 110 kvm plus ca 10kvm balkong. Det jag kommer sakna mest är min walk-in-closet men i vår nya lägenhet har man ändå typ en klädkammare med ganska mycket plats så det får duga. Det bästa är ändå att jag tänker på alla fina väskor och skor som jag kan köpa för pengarna som bli över,haha!!!

Inga kommentarer: