måndag 1 februari 2010

Confession of a Shopaholic

Nu ska jag berätta för er om baksidan av att leva i syndens Dubai. I ett land där cash is king, snabba bilar vardagsmat, five star restauranger något du besöker varje dag och vänner som shoppar Dior väskor för 18000DHS utan vidare är normalt.

Eftersom jag lever i en värld där pengar inte är något problem och jag och mina housewives friends fördriver tiden på Mall är det lätt att man hänger på i denna världens fotspår och ena dagen shoppar ett par Christian Louboutin på Saks Fifth Avenue för att nästa dag komma hem med ett par Rock & Republic jeans. Därför måste man ibland sätta sig ner och tänka på hur knäppt det egentligen är att leva på detta vis. Det är ju inte helt normalt att hålla på såhär när det finns så mycket bättre saker att lägga sina pengar på än märkeskläder. Tur att jag snart ska hem till gråa Sverige och leva som en helt vanlig människa långt, långt ifrån alla stora och glammiga Mall med alldeles för många spännande butiker!

Nu kanske ni förstår varför jag har slutat att lägga upp bilder på mina shoppingfynd då skulle ju inte denna blogg handla om annat än shopping!

Denna veckans fynd, än så länge...

2 kommentarer:

Marsipangrisen sa...

Åhhh! Louboutin, kan man inte få se dem? =)

Indrah´s Closet sa...

Lovar att jag ska visa en bild på dem snart :)