onsdag 10 februari 2010

Sri Lanka dag 3

Sista dagen på Sri Lanka började med att G och jag tog en promenad längs stranden vid sju på morgonen. Trots att det var tidig morgon var det många som var ute och gick eller sprang och det var mycket surfare ute då vågorna var väldigt höga. Efter en mäktig frukost bestämde vi oss för att ta en tuc tuc ner till stan och se vad de hade för spännande saker där. Vi kom dock aldrig in till stan eftersom vår tuc tuc chaufför undrade om vi inte ville åka katamaran och titta på vilda djur istället. G som gillar äventyr tackade genast ja. Vi blev lite osäkra när han styrde ifrån havet och istället körde in på småvägar in mot landdet. När vi kom fram visade det sig att det inte var en sådan katamaran som vi föreställt oss utan att det var en kanot med en bräda fastspänd vid sidan och det var en lagun vi skulle ut på och inte havet. Vi tog iaf en tur med kanoten och fick faktiskt se både stora fiskar, fåglar och två jättestora varanödlor. Vi hörde dessutom apor skrika inne på öarna runt omkring oss. Även om vår lilla tur inte blev vad vi tänkt oss så blev det ändå ett riktigt litet äventyr.

Paradisstrand tidigt på morgonen...

Ute på promenad...

Frukost på stranden är underbart...

Väl tillbaka på hotellet gick vi ner till stranden och badade i det varma vattnet. Vi hyrde även en boogie board och åkte lite på vågorna.

Surfer girl...

catch a wave...

Efter en lätt lunch var det dags att åka på en utflykt till staden Galle där vi tittade på en gammal Holländsk fästning innan vi blev hämtade av vår resebyrå kille som körde oss till en avlägsnad strand där vi fikade tillsammans.
Tillbaka igen på hotellet lagom tills det blivit mörkt åt vi en god middag på tu man hand precis vid stranden innan vi gick tillbaka till hotellet för att packa och vila oss lite. Halv elva på kvällen lämnade vi hotellet för en tre timmar lång bilresa till flygplatsen.