måndag 15 februari 2010

Alla Hjärtans Dag 2010

Igår åkte vi till ett av mina favoritställen här i Dubai, nämligen Atlantis. Efter en liten rundvandring i en av hotellets underbara butiker gick vi vidare till restaurang Seafire som är en steakrestaurang.

Maten var så god...

Kvällens snygging...


Kvällen tillära blev vi först serverade en mycket god äpple Martini innan maten. Sedan följde en otroligt god fyrarättersmiddag där varje rätt var en smaksensation.
Bordet var vackert dukat med rosenblad och rött som färgtema. Första rätten var pilgrimsmusslor och grillad hummer på en bädd av Tabouleh salsa, lemongrass sås och Beluga kaviar. Denna rätt var helt fantastiskt god, skulle kunna äta detta varje dag så gott som det var.

Den goda förrätten...


Nästa rätt var en soppa på Alaska krabba och söt majs velouté med tempura ostron. Även denna soppa var himmelsk god.

...sedan serverades det soppa...

När huvudrätten kom in och jag såg storleken på den började jag känna att min magsäck nog inte var gjord för fyra rätters middagar! Huvudrätten bestod av kol grillad Atlantis tenderloin med tryffel mousseline, spenat, muskot kryddad gåslever och Bordelaise sky. Galet gott men efter de andra två rätterna hade jag verkligen svårt att få ner så mycket. G imponerade dock på mig då han lyckades äta upp allt, duktig pojke.


...följt av den fina huvudrätten...

Efter att ha väntat en stund så att de andra tre rätterna hann sjunka ner något bjöds det på citron och timjan fondant med mascarpone glass och citronsås vilket även detta var mycket gott.

...och sist men inte minst dessert.


Mätta och väldigt nöja med vår alla hjätans dag middag såg vi när vi skulle gå, en av G´s kompisar och hans flickvän som även de ätit på samma restaurang som oss, så vi fyra avslutade kvällen tillsammans i baren. Eftersom jag redan druckit en äpplen Martini och ganska mycket vin kändes det bra att avsluta kvällen med min signaturdrink, en Cosmopolitan, på så vis kändes kvällen alldeles fulländad ;)



Efter middagen fick varje par en liten present...

3 kommentarer:

Marsipangrisen sa...

Gud så gott det där lät, verkar som ni hade en jättemysig kväll! =)

Kram kram

Indrah´s Closet sa...

Mmm, det var verkligen något extra för smaklökarna. Du hade nog gillat alla underbara restauranger som finns här!

Marsipangrisen sa...

Säkerligen, får väl se om vi kan komma loss och besöka er efter sommaren...