fredag 26 februari 2010

Att hyra bostad i Dubai-VARNING!

Eftersom jag ofta får förfrågningar om att hyra bostad här i Dubai vill jag bara ge er alla ett litet råd, nämligen att vara extremt försiktiga. Tyvärr har nämligen G och jag råkat ut för något riktigt obehagligt och då pratar vi inte om att vi förlorat några pengar utan andra saker!!! Ni som därför kommer hit och inte vet hur det brukar gå till här och inte kan lagarna här ska vara väldigt försiktiga då vi som bott här ett tag och kan lagar och vet hur saker ska gå till varit med om obehagliga saker som ingen vet hur det kommer att sluta med men som vi förhoppningsvis klarat oss undan med blotta skräcken, tack vare att vi som jag tidigare sagt kan lagar och vet när något inte är som det ska!

Här vet man oftast inte vem ens landlord är då de för det mesta inte bor i landet utan man bara har en mellanhand av en mäklarfirma som många gånger inte heller vet mer om ägaren än dig. Ofta får man bara ett namn och vilken nationalitet personen är men det säger INTE något om vem det är man har att göra med! Alltså mitt tips är att vara riktigt, riktigt noga med att kontrollera lagar och rättigheter innan ni ger er in i någon som helst affär här nere! Det är naturligtvis inte vanligt att det händer några konstigheter men man vet ändå aldrig vad man kan stöta på så var försiktiga!

Inga kommentarer: