torsdag 11 februari 2010

Kort besök från Sverige!

Idag har jag haft ett kort men intensivt besök av en kompis från Sverige och hennes mamma. De har varit på semester i Indien i två veckor och var på väg hem idag men mellanlandade i Dubai i sex timmar så då passade vi på att träffas och de fick en rundtur i Dubai på köpet. Först åkte vi på Dubais paradgata, Sheikh Zayed Road, så att de fick se alla skyskrapor och Burj Khalifa för att sedan åka ut på Palmen så att de fick se Atlantis. Efter en rundtur där åkte vi vidare mot vår privata strand och tog en fika på en av restaurangerna där. Sedan började klockan bli mycket så då var det dags att åka och lämna dem på flygplatsen. Även om vi bara hann med en väldigt kort rundtur så tror jag att de verkligen uppskattade det :)
Det var dessutom ett extra plus att jag fick träffa min vän som jag inte träffat sedan i somras!

Ikväll skulle egentligen G och jag ha gått på en fest men jag känner inte riktigt för det då det varit så mycket den sista tiden så vi stannar hemma Istället. ibland är det faktiskt ganska skönt att bara vara hemma och ta det lite lugnt.

Inga kommentarer: