onsdag 3 februari 2010

Bloomingdales

Idag har jag varit på mitt andra Thai chi pass vilket jag kommit fram till faktiskt är ganska avslappnande att gå på. Jag kan dessutom behöva bli bättre på att koordinera mina rörelser eftersom jag är ganska klumpig och stel,haha.


Bloomingdales på Dubai Mall

Efter Thai Chin åkte jag en sväng till nyöppnade Bloomingdales på Dubai Mall då jag ganska länge sett fram emot att det skulle öppna. Tyvärr blev Bloomingdales en riktig besvikelse för mig. Dels så finns redan de flesta märken i andra butiker och dels så var Bloomingdales precis som så många andra av denna typ av butiker som Harvey Nichols och Saks fifth avenue. Jag tycker dessutom att både Harvey Nichols och Saks är bättre än Bloomigdales då de har bättre utbud av märkeskläder och accessoarer. Jag skulle dessutom träffa Je för en fika på Magnolia Café, ni vet det berömda cafét som tjejerna i Sex and the city ofta besöker i serien. Cafét här i Dubai var dock en besvikelse då de inte hade några sittplatser utan bara sålde några få olika sorters cup cakes över disk så jag och Je gick istället och fikade på More café. Det var riktigt varmt att sitta ute idag då det idag har varit 30 grader varmt. Hur som helst så var det roligt att träffa Je igen och vi hade som vanligt mycket att prata om då det nog var runt två veckor sedan vi träffades sist.
Morotskaka som mest verkade innehålla olika sorters nötter!!!
Området runt Souk Al Bahar

Nu ska jag gå och väcka G som snart ska åka och jobba...

MaSalama!

Inga kommentarer: