onsdag 28 januari 2009

Tomaten som vill bli brun...

Lyckades bränna mig riktigt rejält igår på stranden. Mitt ansikte och bröst har numera samma färg som en mogen tomat. Ont gör det också, särskilt i pannan. Jag trodde inte att solen tog särskilt mycket nu. Det är ju inte riktig solsäsong här ännu. Jag var ju inte så länge på stranden heller, bara runt två och en halv timme. Det dummaste är förstås att jag inte använde något solskydd eftersom jag inte trodde att solen var så stark. Riktigt dumt av mig då jag alltid använder det annars!

Egentligen skulle jag vilja bli sprayad med spraytan men jag vet inte något ställe här i närheten som gör det. Det beror säkert på att detta är ett riktigt solställe dit folk åker för att ligga och steka på stranden. Saken är ju bara den att man tycker att det borde vara fler än jag som inte vill ha cancer och rynkor. De få ställen som finns, sprayar bara ansiktet. Anledningen till att de få som gör spraytan bara vill spraya ansiktet ä väl för att folk här är så otroligt rädda för att visa sig för andra. När jag har blivit spraytannad har jag varit topples och bara haft ett par små trosor på mig. Hur många här skulle våga ställa sig klädd så inför någon annan när man inte ens kan byta om inför andra på badhus och måste ha lås på omklädningsrummen?

Inga kommentarer: