tisdag 20 januari 2009

Gästbloggare: Världen som arbetsplats del 2

Igår bar det av till södra halvklotet för en blixtvisit i Nairobi, Kenya.
En flygning som tar cirka 10 timmar tur & retur och där man passerar både Gulf of Aden och ekvatorn. Det har på senare tid varit mycket skriverier om Gulf of Aden och alla dess pirater, men trots ivrigt stirrande kunde jag inte se några. Klart, det blir lite svårare när man befinner sig 10.000 meter upp i luften. ;)


Passagen av ekvatorn, var den första i min karriär och det kändes speciellt. Inte för att det märktes något på flygplanet eller vädret utanför, utan för att det kändes lustigt att helt plötsligt befinna sig på andra halvan av jordklotet.






När vi väl började närma oss Kenya, höll jag utkik efter alla de vilda djur som Kenya är känt för.
Trots landets alla nationalparker med vilda Lejon, giraffer och noshörningar m.m. lyckades jag inte se mer än några flockar med stora fåglar när vi påbörjade vår inflygning till Nairobi flygplats. Kanske kan ni se några som jag omedvetet har fångat på bild om ni stirrar tillräckligt länge.


Tyvärr stannade vi inte längre än för att släppa av passagerarna, fylla på med nya och tanka innan vi åter begav oss tillbaka till Dubai. Så jag får nog återvända som passagerare för att få uppleva ett riktigt safari. På återseende! Jambo!

Fortsättning följer....


Hälsningar Kapten G

Inga kommentarer: